Sosyal Medya Seçim Süresini 15 Güne Düşürecek

Sosyal Medya Seçim Süresini 15 Güne Düşürecek

Sosyal medya hayatımıza girdikçe, seçim süreleri kısalıyor. Önceden Türkiye’deki bütün seçimlerin startı seçimden 4 ay önce verilirdi. Aday adayları ortaya çıkar ve 1 ay içerisinde adaylar belli olurdu. Adaylıkları kesinleşen siyasilerde 3 ay boyunca şehirlerinde ilçe ilçe, köy köy gezerdi. Böylelikle vatandaşlara tek tek konuşmalar yapıp, potansiyel destekçileriyle bir araya geliyorlardı.

Türkiye önünde önemli bir seçim bulunduruyor. Seçime 2 ay kadar süre kaldı fakat partilerin çoğu il ve ilçelerdeki adayları belli değil. Bunun sebebi ise sosyal medyanın güçlü hale gelmesidir. Sosyal medyanın güçlü hale gelmesi partilerin ellerini rahatlatıyor.

Bu rahatlık partilere uzun zaman görev yapmış kişileri görevden almasını sağlıyor. Birçok güçlü belediye başkanı bu seçimlerde aday değil yada biz şu anda aday olmadıklarını biliyoruz. İktidar partisinin geçtiğimiz aylarda görevden aldığı Ankara’da Melih Gökçek ve İstanbul’da Kadir Topbaş gibi kişiler aday değiller.

Türkiye TÜİK verilerine göre 16 ila 74 yaş arasındaki kişilerden yüzde 59.6’sı bilgisayar kullanıyor ve bunlarında yüzde 72.9’zu aktif internet kullanıyor. Yani ülkemizde yani her şehirlerimizde yaşayanların yüzde 60 bilgisayar kullanıyor. Normalde miting yapsak toplayacağımız kişi sayıları kısıtlıdır fakat sosyal medyada böyle bir kısıtlama yok.

Antalya’dan örnek vererek devam edeceğim. Şu ana kadar en yüksek katılımlı mitingi iktidar partisi, AK Parti 2011 seçimlerinde rekor kırarak 150 bin kişi ile miting gerçekleştirdi. Zamanın Başbakanı şimdi ise Cumhurbaşkanı olan Sayın Recep Tayyip Erdoğan katılımı sayesinde bu kadar kişinin toplanabildiği düşünülüyor. Sosyal medyadan yola çıkarsak, şu an görev yapan mevcut Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel’in 373 bin takipçisi var. Yani Antalya’da yapılan rekor mitingi Menderes Türel yapacağı Twitter canlı yayını ile 2’ye katlayacak katılımcı ile takipçilerine sosyal medya mitingi yapabilir.

Antalya sınırlarında Facebook kullanan 2 milyon kişi var. Bu 2 milyon kişiye paylaşılan gönderiler reklama çıkılarak ulaşılabilir. Demek istediğim eğer seçim kampanyası yaparken YouTube, Facebook, Google ve Instagram reklamları doğru kullanır, viral videolar, viral sayfalar açılıp geliştirirse ulaşacağı kişi sayısı artacaktır. Seçimin kazanma yolu burada yatmaktadır. Doğru sosyal medya politikaları seçim kazanmayı sağlayacaktır.

Artık anlattığım gibi adayların seçmenleriyle iletişim kurmalarının başlıca ve en güçlü yollarından biri olan sosyal medyayla ile  bir seçim sürecine 4 ay çok uzun bir süre. Ben gelecekte bir zaman, bu 4 ayın 2 belki 1 aya yada 15 güne indirileceğine inanıyorum.

Son olarak da viral reklamı anlatarak yazımızı bitirelim. Bugüne kadar yeni medyada Türkiye’de verilmiş en yaratıcı reklam İYİ Parti’nin genel seçimlerde Google verdiği reklamlar olarak düşünüyorum. Gelin birlikte inceleyelim.

  1. De3lrslW4AA8dVh
  2. De3lrsXX4AA0hke
  3. De3s8C0WkAEpzkz
  4. De3s8CDXUAIzuxz
  5. De3s8CFW0AAfjnb
  6. De3s8CzW0AADt_-
  7. De3thfbXkAILw8C
  8. De3thgGWAAAx3EV
  9. De4LfHEW4AAMtUz
Yazıyı Yazan Batuhan